Gallopinto - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Enfermeras - WaarBenJij.nu Gallopinto - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Enfermeras - WaarBenJij.nu

Gallopinto

Door: Lian

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2015 | Nicaragua, Granada

We zijn alweer halverwege de tweede week. De eerste is voorbij gevlogen door de Spaanse lessen en de leuke activiteiten die we in de middag hebben gedaan. Even een opsomming van vorige week:
- rijden met paard en wagen
- zwemmen bij laguna de apoyo
- pottenbakken
- en koken met de klas
Aan het eten hier kan ik wel een heel blog wijden. Hét gerecht hier heet Gallopinto: rijst met bruine bonen. Best oké, maar sommige Nica's eten het met de lunch en diner. En dat elke dag. Soms gemalen. De armoede is in het centrum van Granada niet direct te merken, maar is er wel zeker. Bij onze gastgezinnen eten we gelukkig gevarieerder en ook erg lekker! Het is heel leuk dat het steeds een verassing is en we er ook nog niet over na hoeven te denken wat we gaan eten. Dinsdag verhuizen we naar ons studentenhuis. We hebben alvast een supermarkt ontdekt waar ze wat westerse producten hebben. De flessen shampoo en dove had ik dus wel thuis kunnen laten. Had mijn koffer in gewicht gescheeld. Op de terugweg kan ik wel een hangmat mee nemen! De handdoeken en uniformen mogen ook hier blijven. Verder ben ik nog helemaal niet bezig met de terug weg hoor ;-) we hebben nog genoeg te doen en te zien! Afgelopen weekend ben ik met een ander meisje naar Ometepe geweest. Een eiland met twee vulkanen en veel groen. Verder wil ik nog van een vulkaan afglijden in Léon, naar de jungle in Rio San Juan en naar Corn Islands. Komend weekend gaan we met de hele groep naar San Juan del Sur. Een bekende surfplek en met een strand waar we schildpadden hun eieren kunnen zien leggen. We kunnen drie nachten blijven in verband met de nationale feestdagen op 14&15 september. Ondertussen me een leuke groep van 12 Nederlanders.
Woensdag beginnen we met onze stage in het gezondheidscentrum. Daarvoor moeten we nog een brief schrijven over wie we zijn en wat we komen doen. In het Spaans uiteraard. Na twee weken cursus

  • 10 September 2015 - 21:08

    Rene:

    Ha Lian,

    Leuk om je verhalen te lezen. Keep uw posted! En beloof dat je de Nicaraguaanse bonenschotel voor ons gaat maken, als je terugbent!
    Pas goed op jezelf en geniet van alle indrukken. Heb je al een foto van de maan voor me gemaakt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 5126

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 12 November 2015

Minor in Nicaragua

Landen bezocht: